SportInstitute meranie plaveckých schopností ku dňu 01.04.2025. Merané na vzorke 8647 žiakov.
Meranie kontinuálne pokračuje ďalej...
Na danom grafe sa ukazuje, že deti s nižším indexom BMI majú väčší strach z vody ako deti s vyšším indexom BMI.
Tu vidíme, že deti ktoré majú BMI medzi 14-19, podávajú výsledky v celkovom spektre. Deti s nízkym BMI podávajú nízky výkon. Deti s vysokým BMI majú tendenciu podávať vyšší výkon.
Na grafe je jasne vidieť, že žiaci, ktorí majú vyššiu telesnú výšku, dokážu odhodiť 1kg medicinbal do väčšej vzdialenosti, ako ich rovesníci s nižšou telesnou výškou.
Na grafe je zreteľne vidieť, že vyššie deti pri skoku z miesta dosahovali lepšie výkony, ako deti s nižšou telesnou výškou.
Vyššie deti dosahujú v uvedenom behu lepší výkon. Na nameraných vzorkách je zreteľne vidno spomínaný trend.
Pomocou Gaussových predpokladov dokážeme filtrovať, alebo analyzovať výsledky meraní a výskumov. Ukazuje sa, že pri dodržaní predpokladov, každý náhodný dej vykazuje svoje správanie. 80% dievčat a chlapcov z nameranej skupiny žiakov osciluje okolo rovnakého výškového priemeru.
Na grafe je znázornená priemerná výška žiakov a žiačiek v delení na jednotlivé mesiace, v ktorých sa daní žiaci narodili.
Na grafe je vidieť, že deti, ktoré vážia viac ako 30kg majú celkom konzistetné a vysoké výsledky. Do 30kg je rozptyl výsledkov celkom značný.
Na grafe jednoznačne vidno, že v uvedenom behu podávajú žiaci s vyššou telesnou hmotnosťou slabšie výsledky, ako ich rovesníci s priemernou hmotnosťou.
Na uvedenom grafe vieme posúdiť odhodenú vzdialenosť 1. kg medicinbalom, ktorú dosiahli žiaci v porovnaní s ich telesnou hmotnosťou.
Pomocou Gaussových predpokladov dokážeme filtrovať alebo analyzovať výsledky meraní a výskumov. Ukazuje sa, že pri dodržaní predpokladov každý náhodný dej vykazuje svoje správanie. 70 % dievčat a chlapcov z nameranej skupiny žiakov osciluje okolo rovnakého hmotnostného priemeru.
Na grafe je znázornená priemerná hmotnosť žiakov a žiačiek v delení na jednotlivé mesiace, v ktorých sa daní žiaci narodili.
Porovnanie veku, výšky a hmotnosti na vzorke žiakov I. stupňa v Bratislave
Na uvedenom grafe máme zobrazené namerané hmotnostné a výškové parametre jednotlivých žiakov podľa ich aktuálneho veku, ako i ich prislúchajúce hodnoty BMI.
Na grafe zobrazujeme, že pri porovnávaní preplávanej vzdialenosti a znamenia zverokruhu nie je vidno žiadny signifikatný rozdiel.
Na grafe porovnávame skok do diaľky a výsledný času behu 5x10m. Tu je vidno, že žiaci, ktorí podávali lepšie výkony v skoku do diaľky, mali aj namerané rýchlejšie časy v uvedenom behu.
343žiakov deti nemá vzťah k športu. 1006 nešportuje, ale chcelo by 16 deti športuje, ale nechce. – Ide o žiakov, ktorých rodičia „nútia“ športovať. 3145 detí (69%) športuje a zároveň chce. Môžme spraviť záver, každé štvrté dieťa nemá možnosť športovať, ale chcelo by.
Tu je vidno, že aj deti, ktoré majú zlú plaveckú techniku, odplávajú priemerne 18.2m. To je dostatočné na to, aby sa dostali bližšie k brehu a neutopili sa.
Na grafe je znázornené percento detí, ktoré navštevujú športovú činnosť mimo školskej výuky naprieč jednotlivými zmeranými školami
Na grafe je znázornená priemerná preplávaná vzdialenosť žiakov v záverečnom testovaní v jednotlivých mestských častiach Bratislavy a obce Chorvátsky Grob.
Na grafe je znázornené využívanie/navštevovanie sociálnych sietí u žiakov 2. a 3. ročníka základných škôl v Bratislave. Meranie pokračuje pre ďalšie školské ročníky. Prevažná nameraná väčšina žiakov využíva z uvedených dát YouTube.
Na grafe je znázornená priemerné využívanie, navštevovanie sociálnych sietí u žiakov na I. stupni základných škôl v Bratislave. Môžme vidieť, že prevažná väčšina starších žiakov využíva sociálne siete ako YouTube, avšak nižšie ročníky nevyužívajú žiadne.