Progres v plaveckých zručnostiach

Meranie plaveckých schopností žiakov vo veku 6 – 12 rokov

Pravidelným meraním zisťujeme ako málo pohybovej aktivity prispieva u žiakov k tomu, aby dosiahli progres vo svojich športových zručnostiach. Žiaci po absolvovaní piatich bezplatných plaveckých hodín dosahujú výrazný posun vpred a nárast fyzickej a mentálnej kondície. Tie prispievajú aj k skvalitneniu svojho osobného života.

Garanti projektu a partneri

SportInstitute meranie plaveckých schopností detí 6 - 12 rokov na I. stupni základných škôl v Bratislave

SportInstitute meranie plaveckých schopností ku dňu 01.04.2025. Merané na vzorke 8647 žiakov.

Meranie kontinuálne pokračuje ďalej...

Preplávaná vzdialenosť

Preplávanych viac ako 25 metrov

Začiatok kurzu

Koniec kurzu

Plavecká gramotnosť

Vzťah k vode

Chce aktívne športovať

Začiatok kurzu

Koniec kurzu




BMI

Meranie žiakov vo veku 6 – 12 rokov

Vzťah k vode vs. BMI

Na danom grafe sa ukazuje, že deti s nižším indexom BMI majú väčší strach z vody ako deti s vyšším indexom BMI.

Porovnanie BMI u žiakov vs. skok do diaľky z miesta

Tu vidíme, že deti ktoré majú BMI medzi 14-19, podávajú výsledky v celkovom spektre. Deti s nízkym BMI podávajú nízky výkon. Deti s vysokým BMI majú tendenciu podávať vyšší výkon.

Porovnanie výšky vs. hod medicinbalom do diaľky

Na grafe je jasne vidieť, že žiaci, ktorí majú vyššiu telesnú výšku, dokážu odhodiť 1kg medicinbal do väčšej vzdialenosti, ako ich rovesníci s nižšou telesnou výškou.

Výška

Meranie žiakov vo veku 6 – 12 rokov

Porovnanie výšky vs. skoku do diaľky z miesta

Na grafe je zreteľne vidieť, že vyššie deti pri skoku z miesta dosahovali lepšie výkony, ako deti s nižšou telesnou výškou.

Porovnanie výšky vs. 5x10 metrový beh

Vyššie deti dosahujú v uvedenom behu lepší výkon. Na nameraných vzorkách je zreteľne vidno spomínaný trend.

Gaussova krivka pre výšku

Pomocou Gaussových predpokladov dokážeme filtrovať, alebo analyzovať výsledky meraní a výskumov. Ukazuje sa, že pri dodržaní predpokladov, každý náhodný dej vykazuje svoje správanie. 80% dievčat a chlapcov z nameranej skupiny žiakov osciluje okolo rovnakého výškového priemeru.

Priemerná výška žiakov podľa mesiaca narodenia.

Na grafe je znázornená priemerná výška žiakov a žiačiek v delení na jednotlivé mesiace, v ktorých sa daní žiaci narodili.

Váha

Meranie žiakov vo veku 6 – 12 rokov

Porovanie hmotnosti vs. skoku do diaľky z miesta

Na grafe je vidieť, že deti, ktoré vážia viac ako 30kg majú celkom konzistetné a vysoké výsledky. Do 30kg je rozptyl výsledkov celkom značný.

Porovnanie hmotnosti vs. 5x10 metrový beh

Na grafe jednoznačne vidno, že v uvedenom behu podávajú žiaci s vyššou telesnou hmotnosťou slabšie výsledky, ako ich rovesníci s priemernou hmotnosťou.

Porovnanie hmotnosti žiaka vs. hod medicinbalom do diaľky

Na uvedenom grafe vieme posúdiť odhodenú vzdialenosť 1. kg medicinbalom, ktorú dosiahli žiaci v porovnaní s ich telesnou hmotnosťou.

Gaussova krivka pre hmotnosť

Pomocou Gaussových predpokladov dokážeme filtrovať alebo analyzovať výsledky meraní a výskumov. Ukazuje sa, že pri dodržaní predpokladov každý náhodný dej vykazuje svoje správanie. 70 % dievčat a chlapcov z nameranej skupiny žiakov osciluje okolo rovnakého hmotnostného priemeru.

Priemerná hmotnosť žiakov podľa mesiaca narodenia.

Na grafe je znázornená priemerná hmotnosť žiakov a žiačiek v delení na jednotlivé mesiace, v ktorých sa daní žiaci narodili.

Iné

Meranie žiakov vo veku 6 – 12 rokov

Porovnanie veku, výšky, hmotnosti

Porovnanie veku, výšky a hmotnosti na vzorke žiakov I. stupňa v Bratislave

Zobrazenie telesnej hmotnosti a výšky podľa aktuálneho veku žiakov.

Na uvedenom grafe máme zobrazené namerané hmotnostné a výškové parametre jednotlivých žiakov podľa ich aktuálneho veku, ako i ich prislúchajúce hodnoty BMI.

Porovnanie znamenia žiaka vs. preplávaná vzdialenosť

Na grafe zobrazujeme, že pri porovnávaní preplávanej vzdialenosti a znamenia zverokruhu nie je vidno žiadny signifikatný rozdiel.

Porovnanie 5x10 metrov vs. skok do diaľky

Na grafe porovnávame skok do diaľky a výsledný času behu 5x10m. Tu je vidno, že žiaci, ktorí podávali lepšie výkony v skoku do diaľky, mali aj namerané rýchlejšie časy v uvedenom behu.

Vzťah detí vo veku 6-12 rokov ku športu

343žiakov deti nemá vzťah k športu. 1006 nešportuje, ale chcelo by 16 deti športuje, ale nechce. – Ide o žiakov, ktorých rodičia „nútia“ športovať. 3145 detí (69%) športuje a zároveň chce. Môžme spraviť záver, každé štvrté dieťa nemá možnosť športovať, ale chcelo by.

Porovnanie plaveckej techniky vs. plaveckej vzdialenosti

Tu je vidno, že aj deti, ktoré majú zlú plaveckú techniku, odplávajú priemerne 18.2m. To je dostatočné na to, aby sa dostali bližšie k brehu a neutopili sa.

Percentuálna návštevnosť športovej činnosti mimo školy

Na grafe je znázornené percento detí, ktoré navštevujú športovú činnosť mimo školskej výuky naprieč jednotlivými zmeranými školami

Priemerná preplávaná vzdialenosť vs. mestské časti Bratislava

Na grafe je znázornená priemerná preplávaná vzdialenosť žiakov v záverečnom testovaní v jednotlivých mestských častiach Bratislavy a obce Chorvátsky Grob.

Využívanie/navštevovanie sociálnych sietí žiakov I. stupňa ZŠ

Na grafe je znázornené využívanie/navštevovanie sociálnych sietí u žiakov 2. a 3. ročníka základných škôl v Bratislave. Meranie pokračuje pre ďalšie školské ročníky. Prevažná nameraná väčšina žiakov využíva z uvedených dát YouTube.

Percentuálne zobrazenie využívania/navštevovania sociálnych sietí

Na grafe je znázornená priemerné využívanie, navštevovanie sociálnych sietí u žiakov na I. stupni základných škôl v Bratislave. Môžme vidieť, že prevažná väčšina starších žiakov využíva sociálne siete ako YouTube, avšak nižšie ročníky nevyužívajú žiadne.

Darujte 2%